Sojusznicy z ogrodu w walce z grypą i przeziębieniem.
Sojusznicy z ogrodu w walce z grypą i przeziębieniem.

Nasi sojusznicy z ogrodu w walce z grypą i przeziębieniem

 

Sezon zimowo-wiosenny to okres częstszych zachorowań na przeziębienia i grypę oraz obniżonej odporności. Żeby się wzmocnić możemy sięgać po suplementy diety i witaminy, ale możemy także skorzystać z naturalnych witamin i mikroelementów występujących w dobrze nam znanych roślinach. Rośliny takie jak dzika róża, pigwowiecczarny bezmalina to naturalni sprzymierzeńcy w walce z przeziębieniami i osłabioną odpornością. Pomagają nam nie tylko im zapobiegać, ale także wspierają nas w procesie leczenia dostarczając wiele naturalnych i łatwo przyswajalnych witamin, w tym przede wszystkim witaminy C w dużych ilościach.

Na ich bazie powstaje dużo suplementów diety, ale można też sięgać po produkty, które znały już nasze prababcie wyposażając nimi swoje spiżarki na cały długi jesienno-zimowy sezon, jak syropy i soki z tych niezwykłych owoców. Naturalne przetwory posiadają bowiem wszystkie prozdrowotne właściwości tych owoców, warto zatem po nie sięgać. Dodatkowo naturalne witaminy i minerały, w tym także witamina C są o wiele lepiej przyswajalne.

 

Jakie naturalne źródło witaminy C na przeziębienie wybrać?

Dzika róża - niezastąpiona na osłabioną odporność.

Właściwości prozdrowotne dzikiej róży znane są już od wieków i kiedyś jej owoce były bardziej popularne w diecie naszych przodków. Dzisiaj renesans przeżywają przetwory z dzikiej róży takie jak konfiturymusy i syropy. Stają się popularne nie tylko ze względu na walory smakowe, ale także dlatego, że dzika róża jest wspaniałym naturalnym źródłem witaminy C. Ponieważ dzika róża ma kilkanaście razy więcej witamin C, niż cytrusy. Ponad to regularne spożywanie soku z dzikiej róży wspiera usuwanie wolnych rodników z organizmu, wspomaga nas w leczeniu i regeneracji układu pokarmowego i nerek. Ma bowiem działanie moczopędne, żółciopędne oraz rozkurczające. Możemy spożywać ją i podawać dzieciom na przeziębienia w syropie, lub pić sok z dzikiej róży, albo musie o wysokiej zawartości owoców.

 

Pigwowiec – zielono żółte jabłuszka pełne witaminy C

Pigwowiec pochodzi z Japonii i chin, ale w naszych odgrodach gości już od dawna. Te małe jabłuszka zwierają aż siedem razy więcej witaminy C niż cytryny. Jest to witamina C o dużej aktywności, z uwagi na występowanie w pigwowcu barwników flawonoidowych. Owoce pigwowca zawierają około 5% błonnika, więcej niż maliny. Dlatego warto spożywać je w konfiturach, ponieważ błonnik posiada świetne właściwości dla przewodu pokarmowego, profilaktyki chorób cywilizacyjnych, jak np.: miażdżyca. Co więcej pigwowiec jest naturalnym źródłem pektyn, które są niezwykle cenione przez dietetyków. Zawierają także dużo bioflawonoidów, czyli witaminy P. Soki i syropy z pigwowca są kwaskowate i są świetnym zamiennikiem soku cytrynowego do herbaty. Polecamy także konfitury z pigwowca z kawałkami owóców.

 

Czarny bez – kwiaty i owoce nieodzowne w przeziębieniu i na przemarznięcie

Czarny bez to jeden z tak zwanych naturalnych leków z naszych ogródków i parków, od lat wykorzystywany w medycynie ludowej. Ponieważ od wieków znane są jego właściwości przeciwgorączkowe, łagodzące kaszel. Zarówno jego kwiaty jak i owoce zawierają dużo witamin i soli mineralnych wzmacniających organizm, dzięki czemu jest niezastąpiony w walce z infekcjami. Kwiaty czarnego bzu zawierają dużo flawonoidów, kwasów organicznych, steroli garbników i kwasów fenolowych. Dzięki czemu napar z kwiatów czarnego bzu ma właściwości napotne i przeciwzapalne. Z kolei czarne owoce zawierają dużo pektyn, garbników, glikozydów antocyjanowych, kwasów owocowych, duże ilości witamin C i prowitaminy A. Wspomagają w naturalnym oczyszczaniu organizmu z toksyn, co ważne przy infekcjach. Działają łagodząco na problemy związane z przewodem pokarmowym. Dodatkowo są smaczne, dlatego warto korzystać z nich w konfiturach, syropachmusach i sokach.

 

Malina – słodka sojuszniczka w walce z przeziębieniach

Maliny mają właściwości napotne i przeciwgorączkowe. Syrop lub sok z malin ma właśnie takie właściwości i może być stosowany w przebiegu infekcji bakteryjnych i wirusowych. Maliny są skarbnicą naturalnych witamin takich jak C, E, B1, B2, B6 oraz takich mikroelementów jak magnez, żelazo, wapń i potas. Maliny mają także dużo kwasów organicznych, jak jabłkowy, salicylowy i cytrynowy. W związku z leczniczymi właściwościami malin syropy malinowe były przygotowane na cały rok, nie można też zapominać, że po prostu też cudownie smakują.

 

Naturalna apteczka w spiżarni.

Jak widać możemy sięgać po szeroki wachlarz lokalnie występujących owoców, które są doskonałymi zamiennikami np: cytryny do herbaty. Mogą one być źródłem odporności i zdrowia. Są one także bardzo smaczne, a przez swoje szerokie zastosowanie w kuchni, możemy spożywać je w wielu postaciach i spośród soków, syropów, konfitur i musów, wybrać dla siebie tę najsmaczniejszą.

 

 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl